• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Czy GDDKiA łamie prawo na wagach preselekcyjnych? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

W dniu 12 października 2015 roku SPFT złożyło do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zapytanie związane z podstawą prawną rejestracji, przechowywania i udostępniania zdjęć wykonanych przez kamery preselekcyjnego systemu ważenia pojazdów. Przyczyną złożenia zapytania był fakt, iż w toku załatwianych przez SPFT spraw prawnych okazało się, że pracownicy Inspektoratów Transportu Drogowego mają nieograniczony i swobodny dostęp do zdjęć pojazdów wykonujących przejazdy po drogach publicznych. Nadto, jak wynika z posiadanej przez SPFT dokumentacji, na podstawie sporządzanych zdjęć możliwa jest identyfikacja kierującego, a to skutkuje koniecznością objęcia systemu wymogami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Więcej…
 
Grzywny za odpoczynek w pojeździe we Francji PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Uprzejmie informujemy, że francuskie służby kontroli drogowej rozpoczęły regularne i szczegółowe kontrole dotyczące odpoczynków w pojeździe. Przypominamy, że z dniem 11 lipca 2014 roku we Francji wprowadzono drastyczne kary za wykonywanie regularnych odpoczynków tygodniowych w pojeździe przez kierowcę w transporcie międzynarodowym, sięgające do 30000 Euro, co nie wyklucza także kar pozbawienia wolności do roku dla osób zarządzających transportem. Średnia wysokość rzeczywiście nakładanych kar za powyższe naruszenia wynosi ok. 2300 Euro (poniżej skan mandatu za "spanie w pojeździe" w kwocie 4000 Euro). Chociaż przepisy ustawy nr 2014-790 z dnia 10 lipca 2014 r. w zakresie "walki z dumpingiem socjalnym" są w zakresie zasad kontroli odpoczynków tygodniowych niejasne (nieprecyzyjne), francuska policja przyjęła określone metody weryfikacji okoliczności związanych z odpoczynkiem tygodniowym.

Więcej…
 
LIMOSA - Belgia rejestruje kierowców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Przypominamy, że od 2007 roku w Belgii obowiązują szczegółowe przepisy dotyczące zasad delegowania pracowników (projekt LIMOSA). System rejestracji zagranicznych pracowników - LIMOSA (www.limosa.be) umożliwia kontrolę i weryfikację informacji o delegowanych na terytorium Belgii pracownikach przez uprawnione organy kontrolne (Service public fédéral – Emploi, travail et concertation sociale - odpowiednik polskiej Inspekcji Pracy). Z zasady przewoźnicy w transporcie międzynarodowym zwolnieni są z obowiązku rejestracji w systemie - jedynym wyjątkiem są przewozy kabotażowe - w tym przypadku przed wykonaniem pierwszego przewozu podmiot delegujący kierowcę (kierowców) powinien dokonać odpowiedniego zgłoszenia poprzez system LIMOSA.

Więcej…
 
Naciski osi 8 i 10 ton - interpretacja GITD PDF Drukuj Email

W dniu 30 października 2015 roku Główny Inspektor Transportu Drogowego pismem o sygnaturze GGI.012.39.2015.003 poinformował wojewódzkich inspektorów transportu drogowego, że nakładanie kar pieniężnych za niektóre naruszenia związane z przekroczeniem nacisków osi odbywa się z naruszeniem przepisów prawa UE, w szczególności dyrektywy 96/53/WE. Przez ostatnie lata GITD stało na stanowisku, iż wprowadzenie obniżonych nacisków osi do 8 czy 10 ton na niektórych drogach krajowych czy wojewódzkich nie narusza prawa UE, i nakładanie kar pieniężnych za przekroczenia tych norm jest całkowicie prawidłowe. Interpretacja GITD zmieniła się radykalnie w momencie wszczęcia przez Komisję Europejską postępowania (sygnatura 2015/4040) o naruszenie przez Polskę przepisów dyrektywy 96/53/WE.

Więcej…
 
SPFT kontra GITD - 3:0 PDF Drukuj Email

Uprzejmie informujemy, że dział prawny SPFT & CSK otrzymał informację wraz z uzasadnieniem wyroków o kolejnych 3 wygranych przed NSA sprawach w sporach przeciwko decyzjom GITD:

Sprawa II GSK 1114/14 – konkluzja: w przypadku kontroli spółki cywilnej ewentualna kara pieniężna powinna zostać nałożona jedną decyzją na wszystkich wspólników spółki; GITD od lat przyjmował w ocenie CSK nieprawidłową interpretację, że w przypadku wspólników spółki cywilnej odrębna kara pieniężna nakładana jest na każdego z osobna. Prawnicy CSK udowodnili błędną praktykę GITD, która zmierzała do omijania górnej granicy wysokości kary pieniężnej poprzez nakładanie wielu kar z tytułu jednej kontroli drogowej bądź w siedzibie przedsiębiorstwa. Nadto w wyniku prowadzonego sporu sprawa trafi z powrotem do GITD, gdzie kara pieniężna powinna zostać umorzona w całości z uwagi na upływ dwuletniego okresu karalności naruszenia (art. 92 c ust. 1 pkt 3 ustawy o transporcie drogowym) – obroniono karę 15000 zł;

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 16