• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Interpelacja SPFT w sejmie w sprawie ustawy o ptz PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 08 kwietnia 2016 00:00

Uprzejmie informujemy, że na stronach Sejmu RP dostępna jest interpelacja poselska przygotowana przez SPFT w sprawie negatywnych konsekwencji wejścia w życie od dnia 1 lipca 2017 roku większości postanowień ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Dla zainteresowanych treścią stanowiska SPFT zapraszamy na stronę http://search.sejm.gov.pl (w wyszukiwarkę wpisać numer interpelacji 1176). Osoby zainteresowane tematem chcące poruszyć inną problematykę w tym zakresie proszone są o kontakt z zarządem SPFT.

 
Kontrole załóg we Francji – rozdmuchana afera? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 21 marca 2016 12:46

W ostatnim tygodniu transportowe portale internetowe donosiły o drastycznych karach pieniężnych nakładanych za niekorzystanie przez kierowców w załogach z przerw po 4,5 h okresach jazdy. Ponieważ kierowcy w załogach z zasady nie stosują się do wymogu korzystania z przerw, kary pieniężne we Francji za wielodniowe naruszanie przepisów rozporządzenia sięgają niekiedy 20 000 Euro (lub więcej). Jednak w opinii większości transportowców i kierowców korzystanie z 45 minutowych przerw w jeździe ciągłej podczas prowadzenia pojazdu przez załogę dwuosobową nie jest obowiązkowe. Taka interpretacja przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006 została potwierdzona w wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-76/77 oraz C-297/99. Zgodnie z wytycznymi zawartymi na stronie Komisji Europejskiej http://ec.europa.eu w sytuacji, gdy drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywy w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy „okres gotowości” drugiego kierowcy może być uznany za „przerwę”. Przede wszystkim należy pamiętać, że „wytyczna” to nie akt prawny i nie stanowi autonomicznej regulacji nakazującej poszczególnym organom kontrolnym interpretować przepisy w taki właśnie sposób. Co więcej, już w podręczniku „Czas Pracy Kierowców – Vademecum Kierowcy i Pracodawcy” wyd. Credo z 2008 roku wskazywałem, iż taka interpretacja (poczyniona przez francuzów) jest prawidłowa i może mieć zastosowanie w procedurach kontrolnych.

Więcej…
 
Nowe opłaty drogowe w Belgii od 01.04.2016 Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 17 marca 2016 00:00

Z dniem 1 kwietnia 2016 r. Belgia wprowadza system elektronicznego poboru opłat drogowych Viapass, rezygnując jednocześnie ze stosowania dotychczasowych eurowiniet. W celu realizacji przewozów drogowych po terytorium Belgii przewoźnicy będą musieli wyposażyć swoje pojazdy w OBU (urządzenia do poboru opłat). Uzyskanie OBU jest zasadniczo nieodpłatne, jednak wymaga się opłacenia kaucji w wysokości 135 Euro (kaucja zostaje zwrócona w momencie oddania urządzenia). Zasadniczo przewidziano dwa główne sposobu uzyskania OBU:

  • za pośrednictwem strony internetowej www.Satellic.be,
  • za pośrednictwem jednego z 128 punktów dystrybucyjnych zlokalizowanych w całej Belgii. Mapa z dokładną lokalizacją punktów dystrybucyjnych dostępna na https://www.satellic.be/en-UK/servicepoints
Więcej…
 
Zmiany w rozliczeniu wynagrodzenia MiLOG (2016) Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 17 marca 2016 00:00

Zgodnie z nowelizacją § 2 niemieckiego rozporządzenia Sozialversicherungsentgeltverordnung (SvEV) (rozporządzenie zmieniające z dnia 25 listopada 2015 roku, Bundesgesetzblatt Jahrgang 2015 Tail I nr 46)  z dniem 1 stycznia 2016 roku zmieniły się wartości minimalnych stawek na wyżywienie dla pracowników w podróży służbowej – nowa stawka została ustalona w wysokości 236 Euro miesięcznie (poprzednia 229 Euro). Przypominamy, że powyższa zmiana musi być uwzględniona przy rozliczaniu płacy minimalnej za okres od 1 stycznia 2016 roku (wynagrodzenie MiLOG w konsekwencji nieznacznie wzrośnie – o ok. 1%). Szczegóły na stronie https://www.jurion.de, http://www.bgbl.de

 
Kary za imigrantów - Koszmar w Calais Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 04 marca 2016 00:00

Koszmar kierowców pojazdów ciężarowych przeprawiających się na Wyspy Brytyjskie trwa. Nie chodzi bynajmniej wyłącznie o fakt niszczenia przez „imigrantów” (a bardziej bandytów) pojazdów i ładunków oraz o bezpośrednie fizyczne napaści na kierowców. Administracja brytyjska w dalszym ciągu stoi na stanowisku, iż chowający się w różnych zakamarkach pojazdów imigranci to nie problem Brytyjczyków, a przewoźników i ich kierowców. Chociaż w ostatnich miesiącach ze strony brytyjskiego ministra spraw zagranicznych Philip Hammond oraz innych brytyjskich przedstawicieli płynęły deklaracje o łagodniejszym traktowaniu przewoźników, u których w ich pojazdach zmierzających do Wielkiej Brytanii znaleziono nieproszonych gości, w rzeczywistości UK Boarder Force nakłada maksymalne kary pieniężne, nierzadko przekraczające 10 tysięcy GPB (w zależności od ilości imigrantów w jednostce transportowej). Niestety kary pieniężne nakładane są zarówno na przedsiębiorstwo transportowe jak i na kierowcę. Dodatkowo kierowca może otrzymać czasowy zakaz wjazdu na terytorium Wielkiej Brytanii.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 16