• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Ogłoszenie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 16 maja 2016 11:45

 
Interpelacja sejmowa SPFT w sprawie uoptz - ciąg dalszy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Zarząd SPFT uprzejmie informuje, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiedziało na przygotowaną przez SPFT dla posła Krzysztofa Zaremby interpelację w sprawie przesunięcia terminu wejścia w życie postanowień ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i wyraziło wolę podjęcia prac legislacyjnych zgodnych z naszymi wnioskami. Poniżej druki interpelacji i odpowiedź. Osoby zainteresowane w tej kwestii prosimy o przesyłanie swoich uwag i sugestii na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Interpelacja

Odpowiedz MIiB na interpelację

 
Płaca minimalna we Francji coraz bliżej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 28 kwietnia 2016 00:00

W dniu 9 kwietnia 2016 roku w Dzienniku Ustaw nr 0084 opublikowano wyczekiwany przez branże transportową dekret nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016 dostosowujący tytuł VI księgi II części pierwszej Kodeksu Pracy do przedsiębiorstw transportowych delegujących pracowników ruchu drogowego lub lotniczego na terytorium kraju oraz zmieniający Kodeks Transportowy. Akt ten precyzuje zasady stosowania przepisów dotyczących delegowania pracowników przez podmioty zagraniczne, wprowadzając w związku z tym szereg obowiązków administracyjnych.

Więcej…
 
Interpelacja SPFT w sejmie w sprawie ustawy o ptz PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 08 kwietnia 2016 00:00

Uprzejmie informujemy, że na stronach Sejmu RP dostępna jest interpelacja poselska przygotowana przez SPFT w sprawie negatywnych konsekwencji wejścia w życie od dnia 1 lipca 2017 roku większości postanowień ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Dla zainteresowanych treścią stanowiska SPFT zapraszamy na stronę http://search.sejm.gov.pl (w wyszukiwarkę wpisać numer interpelacji 1176). Osoby zainteresowane tematem chcące poruszyć inną problematykę w tym zakresie proszone są o kontakt z zarządem SPFT.

 
Kontrole załóg we Francji – rozdmuchana afera? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 21 marca 2016 12:46

W ostatnim tygodniu transportowe portale internetowe donosiły o drastycznych karach pieniężnych nakładanych za niekorzystanie przez kierowców w załogach z przerw po 4,5 h okresach jazdy. Ponieważ kierowcy w załogach z zasady nie stosują się do wymogu korzystania z przerw, kary pieniężne we Francji za wielodniowe naruszanie przepisów rozporządzenia sięgają niekiedy 20 000 Euro (lub więcej). Jednak w opinii większości transportowców i kierowców korzystanie z 45 minutowych przerw w jeździe ciągłej podczas prowadzenia pojazdu przez załogę dwuosobową nie jest obowiązkowe. Taka interpretacja przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006 została potwierdzona w wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-76/77 oraz C-297/99. Zgodnie z wytycznymi zawartymi na stronie Komisji Europejskiej http://ec.europa.eu w sytuacji, gdy drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywy w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy „okres gotowości” drugiego kierowcy może być uznany za „przerwę”. Przede wszystkim należy pamiętać, że „wytyczna” to nie akt prawny i nie stanowi autonomicznej regulacji nakazującej poszczególnym organom kontrolnym interpretować przepisy w taki właśnie sposób. Co więcej, już w podręczniku „Czas Pracy Kierowców – Vademecum Kierowcy i Pracodawcy” wyd. Credo z 2008 roku wskazywałem, iż taka interpretacja (poczyniona przez francuzów) jest prawidłowa i może mieć zastosowanie w procedurach kontrolnych.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 16