• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Aktualności
Włochy - opony zimowe i łańcuchy już obowiązkowe PDF Drukuj Email
niedziela, 18 listopada 2012 00:00

Z dniem 15 Listopada na wielu autostradach i drogach głównych Italii obowiązek wprowadzono obowiązek posiadania opon zimowych lub/i łańcuchy śniegowych. Zasady te obowiązują najczęściej do 15 kwietnia, jednak w Umbrii i Sycylii obowiązek ten wchodzi w życie 1 Grudnia i kończy 31 Marca roku następnego. Naruszenie powyższych zasad skończyć się może grzywną w wysokości od 80 do 318 euro. Obowiązek ten dotyczy nie tylko dróg północnych (nr 22 Brenner, A4 Wenecja-Triest, określone odcinki A1 Mediolan-Neapol), ale także niektórych odcinków południowych (między innymi A3 Salerno-Reggio Calabria i A25 Rzym-Pescara).

Więcej…
 
Nowe ustawy i rozporządzenia - Listopad 2012 PDF Drukuj Email
wtorek, 13 listopada 2012 14:36

Uprzejmie informujemy, że w ostatnim czasie weszły w życie istotne normy prawne, których treść poniżej. Nowe normy dotyczą: rozporządzenia w sprawie warunków technicznych i niezbędnego wyposażenia, podatku od środków transportu, wykazu dróg o nacisku do 10 ton oraz 8 ton na oś .

Więcej…
 
Sprawozdanie ze spotkania z Ministerstwem i GDDKiA PDF Drukuj Email
wtorek, 13 listopada 2012 13:57

W dniu 8 listopada 2012 roku SPFT uczestniczyło w konsultacjach społecznych związanych z elektronicznym systemem poboru opłat Viatoll. W spotkaniu uczestniczyły niemal wszystkie najważniejsze Stowarzyszenia zrzeszające przewoźników. W spotkaniu udział wziął także wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz oraz przedstawiciele Ministerstwa, GDDKiA, GiTD oraz operatora dróg płatnych Kapsch. Przedstawiciele Ministestwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad potwierdziło, że system poboru opłat nie zawsze funkcjonuje prawidłowo. Przekazano informację, że z dokumentacji GITD wynika, iż od początku działania systemu stwierdzono 1134 wadliwie działające urządzenia Viabox. GDDKiA zapewniła, że działanie systemu na bieżąco podlega modernizacji i kontroli, a także są wprowadzane nowe procedury nadzorcze w celu osiągnięcia jakości i pewności przyjętej w podobnych systemach w innych krajach. Obecni przedstawiciele Stowarzyszeń wyrazili jednoznaczne stanowisko, iż ustawa o drogach publicznych w zakresie regulacji opłat elektronicznych powinna zostać niezwłocznie znowelizowana, w szczególności w celu ograniczenia drastycznych i nieproporcjonalnie wysokich kar pieniężnych.

Więcej…
 
Bezpłatne szkolenie z BHP - ilość miejsc ograniczona. PDF Drukuj Email
piątek, 09 listopada 2012 11:48

Informujemy, że firma Korporacja "Romaniszyn" Sp. z o.o. przeprowadza nieodpłatne dwudniowe szkolenie BHP finansowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych dla małych i średnich przedsiębiorców, osób kierujących pracownikami oraz dla pracodawców.

Uwaga ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń!

Wszystkich członków Stowarzyszenia, którzy chcą uczestniczyć w szkoleniu zapraszamy do rejestracji pod numerem telefonu:

91 489 39 96 lub 91 831 40 0

lub w oddziale przy ul. H.Kołłątaja 31/4 w Szczecinie

Poniżej znajdą Państwo szczegóły dotyczące szkolenia przesłane przez Korporację "Romaniszyn" Sp. z o.o.

 

Więcej…
 
Francja - maksymalna kwota opłaty za autostradę (TLPC) PDF Drukuj Email
piątek, 02 listopada 2012 11:03
SPFT przypomina, że przy wjeździe na drogę płatną we Francji istnieje ograniczenie czasowe dotyczące maksymalnego czasu przebywania na danym szlaku (wyjazdu z danej autostrady). Po przekroczeniu maksymalnego czasu przejazdu system poboru opłat pobiera najwyższą możliwą opłatę za całą drogę na której znajduje się pojazd (opłata TLPC), niezależnie od faktycznego przebiegu. Dlatego poleca się, aby odpoczynki tygodniowe kierowcy wykorzystywali we Francji poza drogami płatnymi. Aby nie płacić maksymalnej opłaty TLPC należy przestrzegać maksymalnego dopuszczalnego czasu przebywania na autostradzie wg następujących ograniczeń dot. operatorów dróg płatnych: Alis (48 h), POW (24 h), APRR (48 h), (ASF 48 h), COFIROUTE (48 h), ESCOTA (24 h), SANEF (36 h), SAPN (24 h), SFTRF (24 godz). W przypadku nałożenia maksymalnej opłaty (np bilet poniżej) możliwe jest żądanie anulowania części opłaty do różnicy pomiędzy maksymalną ilością opłat (TLPC) i rzeczywistym przebiegu po drodze płatnej, ale tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych operatora dróg płatnych na danej drodze. W tym przypadku, trzeba od razu poinformować służbę nadzorującą system opłat na wjeździe bądź wyjeździe z drogi płatnej i złożyć wniosek o anulowanie zawyżonej opłaty.

 

Więcej…
 
Ministrowie transportu UE: Nie dla Tacho od 2,8 tony PDF Drukuj Email
czwartek, 01 listopada 2012 22:17

W Komisji Transportu UE pod koniec października 2012 odbyła się debata na temat nowych przepisów dotyczących tachografów cyfrowych. Ministrowie transportu państw UE zgodzili się na warunki, na których będzie wprowadzona nowa generacja tachografów cyfrowych w UE (nadzór GPS, zastąpienie karty kierowcy prawem jazdy z czipem itp). Na posiedzeniu całkowicie odrzucono pomysł rozszerzenia obowiązku instalowania tachografów na pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony - zatem pozostaje ogólna dotychczasowa granica  dmc 3,5 tony. Wg propozycji zwolnione z obowiązku instalacji tachografów mają być pojazdy wszystkich podmiotów nie realizujących typowych dalekobieżnych przewozów drogowych, którzy przemieszczają się do maksymalnie 100 km od siedziby. Niemcy złożyli wniosek o przesunięcie tej granicy na promień do 150 kilometrów od siedziby przedsiębiorstwa.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 21 22 23 24 25 następna > ostatnia >>

Strona 22 z 25